måndag 9 februari 2009

Puss, snart går han!


Igår kom min mamma och pappa till oss på lite söndagsmiddag. Vi hade väldigt mysigt hela dagen. God mat och fika. Och N tycker alltid att det är roligt att få besök.

Jag tror att N vet mycket mer än vad vi tror. I natt vaknade han och var vaken ca. två timmar. Och det har han gjort förut när jag ska upp och jobba. Det är nästan som om han visste att jag ska jobba. Hm. Som tur var så tog mannen hand om det och när N väl hade somnat så la mannen sig och sov på soffan för att inte väcka mig. Är han inte underbar så säg? Men jag sa faktiskt till honom att om det händer fler gånger så får han komma och lägga sig i sängen igen.

Nu tror jag inte att det är långt kvar tills N går. Nu står han själv länge och ofta. Och idag så ställde han sig upp och tog ett steg mot mig. Efter det första steget så ramlade han på mig, men det är nog inte långt kvar nu. Jag känner mig delad inför detta. Självklart är det otroligt roligt att han snart kommer gå, men samtidigt är det bevis på hur fort tiden går. Och det tycker jag är jobbigt. Han ska ju vara min lilla bebis. Men men det är ju inget jag kan göra något åt.

Annars var det en bra dag på jobbet. Så kul att jobba med mina "gamla" arbetskamrater. Tycker så mycket om dom. Imorgon är jag ledig och ska njuta av min son.

dags för mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar