tisdag 23 augusti 2011

Ljust eller mörkt?

Vad ska vi ha för golv? Det jag redan "bestämt" är att det ska vara trä och breda plankor. Men vilken typ av trä och nyans vet jag inte alls. Jo jag vet att jag inte vill ha ngt beiget golv och med beiget golv menar jag inte färgen utan mer att "tråkigt" golv. Det vi har varit inne på är antingen nästan vitt eller mörkt brunt. Köket kommer vara helt i vitt, blankt, med en svart bänkskiva och rostfria vitvaror. Väggar vita. Så kom gärna med tips, råd, för- och nackdelar om allt.

Har även börjat titta lite på soffor till vardagsrummet nere. Och jag är ute efter ngt liknande denna från Ikea. Det är mest färgen på tyget och de lite strama linjerna jag tycker om så det finns säkert andra modeller på andra ställen då jag inte är så förtjust i träbenen?

  

Idag har det även varit inskolning. Det var lika roligt idag. Och hoppas vädret håller i sig ngr dagar.

Kram kram
djungel banan

1 kommentar:

  1. Hej min vän!!
    Jag har en liten crush på riktigt mörka trägolv....o vitt e fint men oj vad man måste dammsuga!
    O soffan som ni kollat på e jättefin, gillar verkligen tyget!!
    Vi har vitt kök, klarröd kaklad fondvägg, gråa väggar, svart bänkskiva, röda o rostfria detaljer....supernöjda!!
    Kram

    SvaraRadera